|
|
|
|
そう…あなたは…あれを…
写真に撮ったはず。
燃える写真を写真に撮ったはず
……ご老人の部屋で……
|
|
|
|
今週から、いよいよ艦の全体形状をまとめていきます。
下面部分に接着したパーツ類に、パテ盛り等の処理を行います。
From this week, the whole warship form
is
summarized still more.
The putty peak etc. is processed to the parts
pasted up on the undersurface portion.
|
|
まず、ある程度仕上がっていた上部のパーツを接着します。
First, the part of the upper part finished
to some extent is pasted up.
|
|
|
メインエンジンノズルと艦体との境界線を、細いプラ材でこのように表現。これは「グレートヤマト」の方法と同様です。 The boundary line of a main engine nozzle
and a hull is expressed in this way for a
thin plastic material. This is the same as
that of the method of a "Great-Yamato."
|
|
|
削る処理が終わりました。もちろん削りながら何回かエンジンナセル部分を取りつけてみて、左右の位置を確認しています。
この時点でメインエンジンノズルを接着します。そして、溝はこのパーツにも食いこんでくるので、更に彫っていきます。
The processing to delete finished.
An engine-nacelle
portion is attached several times,
deleting,
of course, and the position on either
side
is checked.
A main engine nozzle is pasted up at this
time. And since a slot eats also into this
part, it carves further. |
|
|
ガラ開きになっている後部側面です。
ここも、極力キットパーツを活かして処理してみます。開口部がありますから、先にデザインナイフとヤスリで削っておきます。
It is the open rear side.
Process also here taking advantage of a kit
part as much as possible. Since there is
a opening, it deletes with a design knife
and a file previously.
|
|
接着して、パテ盛りの処理を行います。
これでほぼ側面は埋まりました。
It pastes up and the putty peak is processed.
The side was mostly buried with this.
|
|
前部のスリットは、幅が狭いので、プラバンでこのように塞ぎます。
ここは、帝国海軍ならば魚雷発射管のための開口部なのですが……。
Since width is narrow, a plastic van
closes
the slit of the front part in this
way.
If it is the imperial navy here, although
it is a opening for a Torpedo-Missiles
Firing
tubes ....
|
|
進水式がだいぶ目前に迫ってきました。
後部に水平にプラバンを接着した部分は、「艦載機発進口?」を設置する関係で、ひとまず塞いだだけです。
次回、この部部の処理から続けます。そして、バルジの増設という難問にチャレンジしていきます。
次週は「クイーンエメラルダス192X」です。
The launching ceremony has pressed at hand
very much.
The portion which pasted up the plastic van
at a level with the rear is the relation
which installs "ship airplane start
mouth ?", and was only plugged up for
a while.
It continues from processing of this
part
part next time. And it becomes the
difficult
work of swelling a hull.
Next week is "Queen Emeraldas
192X."
|
|
|